Creating Pioneers

Altijd leuk als de academie waar we onze ontwerppapieren hebben gehaald belt met de vraag of we de identiteit van de eindexamenexpositie willen ontwerpen. Aan het einde van elk studiejaar toont de academie tijdens een groots opgezette eindexamenexpositie het afstudeerwerk van haar studenten.

Dit jaar was de expositie voor de academie tevens het ideale podium om de buitenwereld het vernieuwde curriculum te tonen.Men kan nu uit drie verschillende afstudeerprofielen kiezen (ook wel practices genoemd ). Binnen elke van deze practices (autonomous, social en commercial) zijn vervolgens verschillende domeinstudies ondergebracht die zijn ontstaan uit themas en vraagstukken uit de beroepspraktijk: alles draait nu om Creating Pioneers.

De academie ziet de Creating Pioneer als aanjager van innovatie in de economie en samenleving, iemand met een internationale blik die kennis uit verschillende vakgebieden beheerst en deze aan elkaar weet te verbinden. Iemand die over vakmanschap beschikt en tegelijkertijd in staat is waardevolle en innovatieve concepten te ontwikkelen.
De student als aanjager van verandering, en de driesplitsing in de profielen vormen de basis van de door ons ontworpen campagne waar elke practice zijn eigen kleurcombinatie en tekst kreeg toegewezen.

Het resultaat is een campagne die gestript van opsmuk prikkelt en helder communiceert. Op basis van practice gerelateerde teksten en kernwoorden toont de campagne het gezicht van een academie die trots is op de eerste lichting modern day pioneers.

  • OpdrachtgeverWillem de Kooning Academie (Hogeschool Rotterdam)
Terug