De nieuwe SKVR identiteit laat het plezier van zelf maken zien

Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam (SKVR) verbindt zoveel mogelijk (jonge) Rotterdammers met kunst en cultuur. Of dat nu in de eigen gebouwen, op scholen of in de wijken gebeurt, het stimuleren van enthousiasme in (de beoefening van) kunst en het ontwikkelen van creatief talent is waar het om draait.
Ruim 250 medewerkers zorgen jaarlijks voor het tot stand komen van een zeer gevarieerd kunstaanbod, waar meer dan 100.000 cursisten, leerlingen, docenten en wijkbewoners aan deelnemen. Iedereen in de Rotterdamse regio loopt SKVR vroeg of laat tegen het lijf.

Maar dit bleek tegelijkertijd ook een probleem te worden: de grootte van de organisatie en de diversiteit van het aanbod heeft ervoor gezorgd dat de identiteit en uitstraling in de loop der jaren was vertroebeld. Zodoende kwam SKVR bij ons met de vraag om hierin eenheid aan te brengen en tegelijkertijd de zichtbaarheid en eigenheid in de stad te vergroten.

De huidige structuur van basismerk SKVR en zijn vele submerken is grondig onder de loep genomen en is er een identiteit ontwikkeld die enerzijds (potentiƫle) cursisten prikkelt en enthousiasmeert en anderzijds de eigen organisatie een serie handreikingen geeft waar men zelf mee aan de slag kan zonder eenheid in uitingen te verliezen.

SKVR heeft nu een eigen gezicht gekregen waarin het een krachtig merk vormt en het plezier er van alle kanten af spat. Het aanbod is in zeven verschillende disciplines ondergebracht met elk een eigen kleur en doodle. De eigenheid is vergroot door een eigen lettertype te ontwikkelen. Dit lettertype onderstreept het nieuwe heldere, krachtige, no-nonsense gevoel dat de SKVR nu uitstraalt.

  • OpdrachtgeverSKVR
  • In samenwerking metMarc van der Heijde
  • Websitewww.skvr.nl
Terug