Hoe krijg je 12.000 europese studenten naar je stad om te sporten?

In 2014 organiseert de Erasmus Universiteit de 2e internationale studenten spelen, oftwel de EUGames 14.
Een evenement waar studenten uit 43 deelnemende landen in onze multiculturele havenstad in 11 verschillende takken van sport strijden om een felbegeerde eerste plaats. Klinkt als een goed idee. De vraag is alleen:
Hoe krijgen we dit evenement onder de aandacht van de doelgroep, en net zo belangrijk, bij potentiƫle sponsoren?

Om deze groep aankomende professionals aan te spreken is het van belang om op een authentieke, positieve manier te communiceren. Transparantie, openheid en relevantie zijn sleutelwoorden in het laten slagen van dit evenement.

Ons idee is de EUGames te benaderen als een sportfestival met een gevarieerd randprogramma. Een evenement dat niet alleen voor sporters interessant is maar waar je ook terecht kunt om contacten op te doen en potentiƫle werkgevers te ontmoeten.

Om de EUgames een eigen gezicht te geven en de herkenbaarheid te vergroten hebben we een speciaal lettertype ontworpen. Deze vormt de basis van een visuele stijl waarin eerder genoemde uitgangspunten leidend zijn.

  • OpdrachtgeverErasmus Universiteit
Terug